Cały cel nauki polega na świadomym zdobyciu tego, co młodość otrzymuje darmo.

Aktualności

11 grudnia 2018 10:55 | Aktualności

Warszawa

W dniu 10 grudnia 2018 r. uczniowie klas 5 - 8 pod opieką  wychowawców uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Wyjazd był jednym z etapów realizacji projektu „ 100 lat Niepodległej „. Najpierw  pojechaliśmy do  Muzeum Powstania Warszawskiego,  w którym przewodnik opowiadał nam bardzo ciekawe historie z czasów powstania 1944r. i obejrzeliśmy film „Miasto ruin”. To niesamowita lekcja historii, czas zadumy i refleksji nad tym, jak nasi rodacy bohatersko walczyli o wolność naszej stolicy i ojczyzny. Następnie udaliśmy się na Cmentarz  Powązkowski , gdzie w kwaterze batalionu Zośka zapaliliśmy znicze na grobach Rudego, Alka i Zośki – bohaterów znanej nam powieści „ Kamienie na szaniec”. Spacerując alejkami cmentarnymi zobaczyliśmy groby wielu znanych postaci, podeszliśmy również do pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Starówka, wyjątkowo  bogata w piękne iluminacje świąteczne. Przewodnik przybliżył nam historię Zamku Królewskiego, zwiedziliśmy Katedrę św. Jana, zobaczyliśmy pomnik Małego Powstańca. Głodni  i zmęczeni po wyczerpującej wędrówce po Warszawie zjedliśmy syty posiłek W restauracji McDonalds. Wyjazd ten był  wspaniałą lekcją historii, ale też czasem,  kiedy mogliśmy pobyć razem. Takie wyjazdy integrują, uczą, ale są również odpoczynkiem od codzienności.