Program przeznaczony jest do realizacji podczas zajęć wyrównawczych z języka polskiego w ramach projektu 9.1.2.. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu tj. we wtorek w wymiarze 1 godziny. Program zakłada stosowanie różnorodnych metod i form pracy, które będą wspierać i uatrakcyjniać nauczanie ortografii i redagowanie różnych form wypowiedzi pisemnych.
Ma to zapewnić podniesienie poziomu znajomości zasad ortografii polskiej i doskonalenie sprawności ortograficznej, a także sprawne posługiwanie się różnymi formami wypowiedzi pisemnych.
Zajęcia rozpoczęły się 16 września 2014r. W miesiącu wrześniu zostały zrealizowane 3 godziny lekcyjne. Uczęszcza na nie 8 dzieci z klas IV – VI.
Na zajęciach zostały zrealizowana następujące tematy:
- Diagnoza umiejętności ortograficznych.
- Analiza i omówienie wyników diagnozy.
- Słownik ortograficzny bez tajemnic.
Na lekcjach wykorzystano różnorodne karty pracy, test diagnozy ,uczniowie pracowali ze słownikiem ortograficznym, zapoznali się z jego budową, objaśniali skróty i symbole zawarte w słowniku, a także ćwiczyli umiejętności wyszukiwania haseł .
Tematyka zajęć w pierwszym kwartale 2015 r. była następująca:
- Pisownia wyrazów z ch wymiennym na sz . Pisownia wyrazów z ch niewymiennym .
- Pisownia wyrazów z ch po spółgłosce s i na końcu wyrazów.
- H czy ch – sprawdzamy nasze wiadomości.
- Wielkie litery na początku zdania. Pisownia imion, nazwisk i pseudonimów. Pisownia nazw geograficznych.
- Pisownia tytułów książek i czasopism.
- Pisownia nazw mieszkańców kontynentów, państw, regionów, narodowości i miast. Pisownia przymiotników utworzonych od nazw geograficznych.
- Wielka litera w korespondencji, nazwach ulic i nazwach świąt. Redagowanie listu, życzeń i kart pocztowych.
- Wielka czy mała litera?
- Kiedy cząstki - bym, -byś, -by pisze się razem, a kiedy oddzielnie?
Podsumowanie realizacji projektu „Rozwój edukacji kluczem do sukcesu”.
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego z uwzględnieniem ćwiczeń ortograficznych w klasach IV- VI.
W dniu 26 maja zakończyliśmy realizację projektu z języka polskiego współfinansowanego ze środków unii europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt.,, Rozwój edukacji kluczem do sukcesu.”
W zajęciach uczestniczyło ośmioro uczniów z klas IV- VI . Odbywały się one raz w tygodniu (w wymiarze 1 godz.) . Wszyscy uczniowie ukończyli go.
Głównym celem zajęć było podniesienie poziomu znajomości zasad ortografii polskiej i doskonalenie sprawności ortograficznych, a także sprawne posługiwanie się różnymi formami wypowiedzi pisemnych. Założone cele ogólne i szczegółowe zostały zrealizowane.
Na podstawie obserwacji i testów badających osiągnięcia edukacyjne uczniów obserwuje się przyrost wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie stosowania przez dzieci zasad ortografii polskiej. Potwierdzają to również lepsze wyniki w nauce . Ponadto dzięki uczestnictwu w zajęciach uczniowie nauczyli się sprawnie korzystać z różnych rodzajów słowników , układać i rozwiązywać krzyżówki ortograficzne i korzystać z programów multimedialnych.
Mam nadzieję, że udział w zajęciach wyrównawczo- ortograficznych przyniesie uczniom wiele korzyści i zaprocentuje w następnych latach nauki.
Tematyka zajęć w II kwartale była następująca:
- Utrwalenie poznanych zasad na mieszanym materiale ortograficznym. Dyktanda pl. - Kiedy cząstki –bym, -byś, -by piszemy łącznie, kiedy oddzielnie?
-Rozdzielna lub łączna pisownia przeczenia nie z różnymi częściami mowy. Utrwalenie poznanych zasad na mieszanym materiale ortograficznym
-Diagnoza umiejętności ortograficznych na zakończenie zajęć „ Rozwój edukacji kluczem do sukcesu”
- Pisownia przyimków i wyrażeń przyimkowych.
- Ćwiczenia utrwalające poznane zasady ortograficzne. Podsumowanie wyników całorocznej pracy.
Portal odwiedziło 633709 osób
Aktualnie przebywa 5 osób